I veckan gick miljöpartiet ut och kritiserade Bevara Äktenskapets annonskampanj i tunnelbanan. Deras kritik bestod i att det är fel att upplåta betald annonsplats åt budskap om att bevara äktenskapet mellan man och kvinna. Men miljöpartiet använde själv betald annonsplats i tunnelbanan för att propagera för könsneutrala äktenskap i den senaste valrörelsen!

– Stenarna viner genom det miljöpartistiska glashuset. Varför skulle det vara mer befogat att propagera för könsneutrala äktenskap på betald annonsplats än att annonsera för ett bevarande av nuvarande lagstiftning, frågar sig Stefan Gustavsson, generalsekreterare för Svenska Evangeliska Alliansen (SEA).

– Miljöpartiet visar sin dubbelmoral genom att vilja förbjuda budskap man inte tycker om, medan man själv menar sig ha rätt att propagera för sin uppfattning också i tunnelbanan, säger Stefan Gustavsson.

– Det är tydligt att kritiken egentligen inte består i vårt sätt att annonsera, eftersom de själva använder sig av samma kanaler i äktenskapsdebatten. Miljöpartiet, med Yvonne Ruwaida i spetsen, verkar helt enkelt tycka att deras åsikter ska få höras i tunnelbanan men att motargumenten skall tystas. Hur rimmar det med ett öppet och demokratiskt samhälle? avslutar Stefan Gustavsson.